Підсумки опалювального сезону 2019/2020р.р.

 

 

 

Опалювальний сезон упевнено підходить до логічного завершення, відповідно, настає час підводити підсумки. Прокоментувати проходження осінньо-зимового періоду 2019/2020р.р. та поділитися планами на майбутнє погодився головний інженер АТ “Херсонська ТЕЦ” Михайло Лазірко.

- Пане Михайле, чи були цього року нарікання споживачів на якість теплопостачання?

“Цьогорічна зима була аномально теплою. Херсонська ТЕЦ проектувалась у той час, коли про подібну температуру зимою годі було і мріяти, тому станційне обладнання розраховане для значно більших навантажень, відповідно, основним наріканням у цьому сезоні стали занадто гарячі батареї. Зі свого боку, ми робили все можливе, щоб зменшити температуру теплоносія, котельне обладнання працювало на позначці 50% навантаження. Відповідно до “Правил технічної експлуатації електричних станцій та мереж” додаткове зменшення навантаження технологічно неможливе. Також ми повинні враховувати інтереси усіх наших абонентів, адже кутові квартири, або ті, які знаходяться на останніх поверхах, за нижчої температури подачі теплоносія почали б мерзнути.

- Що ви можете порекоментувати споживачам, які не задоволені "надмірним теплом"?

“Встановлення індивідуальних теплових пунктів у житловому будинку. Адже, в такому випадку, погодозалежна автоматика дозволить забезпечити індивідуальне регулювання температури подачі теплоносія. В Херсоні, до речі, вже є будинки, які встановили таке обладнання, скориставшись теплим кредитом”.

- Минулого року було зафіксовано самовільні врізки до теплових мереж ТЕЦ. Як складалась ситуація цього року?

“У нинішньому опалювальному сезоні ми не виявили врізок сторонніх абонентів до теплових мереж Товариства. Але було встановлено 26 випадків самовільного внесення змін до проектного рішення внутрішньобудинкових систем опалення шляхом підключення опалювальних приладів приміщень перших поверхів безпосередньо до подавального та зворотного трубопроводів у підвальному приміщенні. В таких випадках ми надаємо припис щодо демонтажу виявлених підключень. Наразі, половина з них уже усунена. Буває і так, що зміни у проектні схеми внутрішньобудинкових мереж є вимушеними діями, адже старі металеві трубопроводи у первісному вигляді не здатні виконувати свої функції без недешевого капітального ремонту ”

- На початку сезону ви надали допомогу школі номер 30 під час ремонту теплових мереж навчального закладу. Чи були подібні випадки у подальшому?

«Здебільшого, ми надаємо консультаційну допомогу нашим споживачам з приводу наладки гідравлічного режиму внутрішньобудинкових мереж. Наприклад, у лютому 2020 року за зверненням ректору Херсонського національного технічного університету було виконано обстеження ІТП системи теплопостачання гуртожитків, розташованих по вулиці Миру. В результаті обстеження було виявлено, що параметри теплоносія ТЕЦ, який надходить до теплового пункту, достатні для підтримки нормальної температури повітря у гуртожитках. Але вентиль на подавальному трубопроводі був перекритим, що і призводило до вдвічі нижчої подачі теплоносія. Для забезпечення якісного теплопостачання наші фахівці рекомендували збільшити витрату теплоносія до нормативної та виконати гідравлічну наладку системи опалення».

- У цьому сезоні спостерігалась незначна кількість аварійних ситуацій на теплових мережах підприємства. Чи планується проведення ремонтних робіт на теплових мережах у міжопалювальний період?

«Дійсно, аварійні бригади підрозділу Теплових мереж працювали цілодобово, це дозволяло дуже оперативно усувати більшість пошкоджень. Не дивлячись на це, ми запланували наступні ремонтні роботи на літній період: відновлення 1256 метрів трубопроводів у Суворовському та Дніпровському районах міста, а також відновлення 368 метрів теплової ізоляції. Також ми сподіваємось, що наші споживачі виконають підготовку внутрішньобудинкових систем опалення відповідно до приписів наших фахівців. Адже налагодження якісного теплопостачання – це справа злагодженої взаємодії нашого підприємства та житлових організацій, що обслуговують той, чи інший будинок».